Sämst på kärleksrelationer

Många, vänner som bekanta vänder sig ofta till mig för att få råd om sina kärleksproblem.
Jag kan knappast säga att jag är en expert. Även om detta kommer låta klyschigt så har jag aldrig varit kär. På riktigt alltså. Men jag har inte brottom, har inte träffat någon som är värd mig än. haha! Nej men faktiskt så är det sant, jag nöjer mig inte med det näst bästa. Det ska vara Danny Saucedo, annars får det vara! Skämt åsido. Dessutom är jag bäst på att svika killar som är intresserade, jag kunde lika gärna ha en skylt där det står ''Jag vill inte bli kär''. Det är bara det att förhållanden skrämmer mig en aning. Allt så seriöst, med det menar jag att så många sitter och messar med varandra 24/7 och träffas varje dag vet allt om varandra och aldrig någon spänning. Jag gillar flörtbiten, sen drar jag mig oftast ur. Så det är lite skrattretande att folk vänder sig till just mig. Fast jag vill ändra mig, det skulle jag göra. Jag har bara några krav:

Trevlig
Omtänksam
Spontan
Snygg/söt
Romantisk
Rätt humor
Ingen jättefestprisse
Social(iaf inte blyg)

Okej jag erkänner, jag skulle kunna fortsätta på listan i typ tre stycken A4 till...
Så varför frågar folk mig om råd??
Framför allt vad är det för fel på att vara singel? Det känns som om alla runt omkring mig är desperata efter att skaffa flickvän/pojkvän. Varför så brottom? Jag anser att man måste dejta många olika typer av killar/tjejer innan man verkligen vet vem som är ens typ. Framför allt inte ta allt så seriöst. Bara för att jag inte varit kär betyder detta inte att jag aldrig har haft något förhållande, bara inte ett långvarigt. För känns det inte rätt så gör de inte. Men träffar man någon man verkligen gillar ska man satsa till 110%, det skulle jag också göra.

Nu låter jag säkert jättetrist. Ni får inte tro att jag inte gillar förhållanden. Det gör jag. Men jag orkar inte med alla omkring mig som kommer och ber om råd, mest för att de har sån panik att skaffa sig en boy/girl-friend. Chilla! Livet är kort säger vissa, men varför slösa bort tiden på det näst bästa. Satsa inte på någon som känns som ett alternativ. Kommer drömprinsen eller drömprinsessan så kommer inget annat vara relevant. Trust me. Or not. Shit, jag är typ bra på detta. Tänkt att det skulle ta ett blogginlägg för mig att förstå att jag faktiskt är grym på kärleksrelationer.

Remember...only the best is the best!





Kommentarer
Postat av: robin fröström

Sv: Eller hur?! Sjukt porrig :)

2009-11-11 @ 19:25:45
URL: http://stilrobin.com
Postat av: magnus

Du skriver ''Bara för att jag inte varit kär betyder detta inte att jag aldrig har haft något förhållande, bara inte ett långvarigt.'' Care to explain?

2009-11-11 @ 21:30:02
URL: http://reid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0