I morse åt jag en marmeladmacka!

Tjohej!
Oroa er inte, jag ska inte prata om vad jag åt till frukost..
Jag tänkte faktiskt snacka om twitter. Visst, jag har twitter och jag kan medge att det fanns stunder då jag faktiskt blev en aning beroende. Men av vad undrar man då? Att veta vad sina vänner åt till frukost eller vilka läxor dom har att göra...allvarligt? Twitter är egentligen ganska konstigt/patetiskt. Man ska skriva vad man gör. Men när? Nu är jag på toa, nu är jag i köket eller vandrar sakta med mjölkglaset för att det inte ska rinna över? Okej, visst det kanske var en aning överdrivet, men vad jag menar är: Varför är vi så intresserade av vad andra gör hela tiden och att folk ska veta vad vi gör? För det är vell inte så att vi vill leka kändisar? Eller att vi faktiskt vill veta vad alla håller på med hela tiden 24/7? Nej, tror inte det. det som är sant däremot är att det är väldigt onödigt. Bloggar är  bättre. För om det är någon man inte träffar så mycket eller någon som bor utomlands är det ju kul  att man får veta mer utförligt vad någon gör. Men en tweet (twitterinlägg) på endast några meningar?! Ska nog bojkotta min twitter nu...ett tag...Eller vad snackar jag om? Jag måste fan veta allt om alla hela tiden, who am I kidding?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0